Vacature Hulp in het Pastoraat Vacature Hulp in het Pastoraat
De leden van de protestantse wijkgemeente rond de Bethelkerk in Vlaardingen zijn betrokken mensen. Ze zijn bereid om de handen uit de mouwen te steken en geven elkaar veel ruimte. Deze wijkgemeente zoekt een

bijstand in pastoraat
(20 uur per week)

die vanaf juli onze pastoraal werker kan helpen. Het gaat om een tijdelijke functie.

De huidige wijkpredikant gaat per 1 juli met emeritaat. Omdat de protestantse gemeente Vlaardingen een nieuwe koers uitwerkt, kan het een tijdje duren voordat er een vacature komt voor een nieuwe wijkpredikant. Om die tijd te overbruggen is de tijdelijke vacature voor bijstand in het pastoraat ontstaan.

Wie zoeken wij?
Jij bent pastoraal werker, parttime- of emerituspredikant. Met jouw ervaring kun je met iedereen een goed gesprek aangaan, in elke situatie en in elke levensfase.

Wat ga je doen?
Je bezoekt vooral ouderen en zieken. Daarnaast ben je gesprekspartner voor de bezoekers die maandelijks op woensdagochtend ‘op de koffie komen bij de dominee’.
Een andere taak is de begeleiding van uitvaarten.

Meer weten?
Heb je interesse? Kijk dan op de website van de wijkgemeente, of ga hier meteen naar de pagina Over ons.
Maak alvast kennis met pastoraal werker Annabell de Jong in het filmpje op ons YouTube-kanaal.
Bel voor meer informatie over de vacature of over de wijkgemeente onze kerkenraadsvoorzitter Cees Kok: 06-24 68 99 69.

Jouw sollicitatie kun je tot en met zaterdag 21 mei sturen naar de selectiecommissie: bijstand@ambachtoost.nl.

Bethelkerk Vlaardingen
25 april 2022