« vorige  |  september 2024  |  volgende »

Donderdag 12 september 2024 Vredesweek

Dit jaar organiseert de PAX Ambassade van Vrede de Vredesweek in Vlaardingen met als thema “Samen voor Vrede. Nù!”.
De week duurt van 12 tot 22 september 2024.
De laatste maanden zijn de PAX Ambassade en aangesloten groepen druk bezig geweest met het opzetten van een programma voor de Vredesweek.
Hun motivatie? “In deze tijd met oorlogen, crises en conflicten, mag ook Vredeswerk prioriteit hebben…”

Met de grote gemeenschappen van Oekraïners en Vlaardingers van Palestijns komaf, zijn Vlaardingers nauw betrokken bij twee oorlogen. De Vredesweek probeert de nadruk te leggen op dialoog als een stap naar vrede met o.a. avonden over Oekraïne (prof. Joris Voorhoeve) en een dialoogmaaltijd met Vlaardingse Palestijnen.

In de Vredeswerk speelt kan cultuur een belangrijke brugfunctie spelen. In recente Vredesweken hebben kunstenaars - jong en oud en met de betrokkenheid van veel “nieuwe” Vlaardingers – gezamenlijk elf grote doeken met als thema “De Kleur van Vrede” getekend en geschilderd.
Deze doeken worden in de Vredesweek in de nieuwe Vredeshalte (Liesveld 140-142) tentoongesteld en op zaterdag 21 september geveild. De Vredeshalte is woensdag en zaterdags van 12 tot 16 uur geopend.
Dichters, jong en oud, worden ook opgeroepen om mee te doen aan een gedichtenwedstrijd met gedichten die geïnspireerd zijn door de grote doeken tentoongesteld in de Vredeshalte.
Verder in de Vredesweek is er o.a. een speciaal programma voor scholen en een filmavond in de Windwijzer.

Maandag 16 september 2024 Klussen rond en in de kerk
Tijdstip: 9:00  - 12:00 uur

Dinsdag 17 september 2024 Cantorij
Tijdstip: 20:00  - 21:30 uur

Donderdag 19 september 2024 Bethel Café
Tijdstip: 14:30 uur

» Klik hier voor meer info

Donderdag 19 september 2024 Moderne Profeten, Henri Nouwen
Tijdstip: 18:00 uur

Zaterdag 21 september 2024 Buurtbezem landelijke Cleanup Day
Locatie: Ambacht / Oostwijk
Tijdstip: 10:00  - 12:00 uur

Zondag 22 september 2024 Oecumenische vieringen Petra Nijboer en Lidwien Meijer
Locatie: Kerkcentrum Holy
Tijdstip: 10:00 uur

Zondag 22 september 2024 Vredeswandeling
Locatie: Start Buurtpunt Groot Ambacht op de Rotterdamseweg
Tijdstip: 13:30 uur

Met een Vredeswandeling op zondag 22 september wordt de Vredesweek afgesloten.
De Vredeswandeling begint om 13.30 uur in Buurtpunt Groot Ambacht op de Rotterdamseweg en eindigt in
Aanloophuis de Groene Luiken, Oosthavenkade 8.
Voor verdere informatie over de Vredesweek en een lijst van alle activiteiten neem contact op met de
secretaris van PAX Ambassade van Vlaardingen, 06 3056 5296 of ambassadestadvanvrede@kpnmail.nl

Zondag 22 september 2024 Club
Tijdstip: 19:00 uur

Woensdag 25 september 2024 Koffieochtend en Lunch (graag aanmelden)
Tijdstip: 10:30  - 12:00 uur

In de glazen zaal van de Bethelkerk. De koffie met een koekje staat klaar. Er is ook de mogelijkheid om aansluitend aan de koffieochtend met elkaar te lunchen. Dat is om ongeveer 12.00 uur. Hiervoor is het wel noodzakelijk om je op te geven. Dit kan bij Cobie Plantinga; cobieplantinga@ambachtoost.nl ; tel. 010 4347162 Het is natuurlijk ook mogelijk om of alleen koffie te drinken of alleen te lunchen. Iedereen is van harte welkom.

Vrijdag 27 september 2024 Bethel Theaterclub
Locatie: Stadsgehoorzaal
Tijdstip: 20:00 uur

Sven Hammond Big Band plays Ray Charles